דר' מאיה ערד יסעור היא מחזאית ודרמטורגית, אחת מהקולות המרכזיים בדרמה הישראלית העכשווית. מחזותיה זכו להכרה בינלאומית ותורגמו ל-13 שפות, והם מפגישים בין ההיסטורי, הפוליטי והאישי בתוך התמודדות עם הנרטיב המקובל. באמצעות ריבוי קולות, זוויות ראיה משתנות ומשחק בממדי חלל, זמן ועלילות היא בונה שכבות נרטיב מורכבות המזמינות קוראות וצופים להרכיב בעצמםן את התמונה השלמה.
"המחזאית הישראלית מעולם לא בחרה בדרך הקלה. היא כותבת על השואה, על טרור, מלחמה, מאסר ופליטות. היא מוצאת דרך אמנותית והומוריסטית במפתיע להתמודד עם נושאיה, במבנים דרמטיים רבי משמעות." (Die Deutsche Bühne)
הכרך השני מציג ארבעה מחזות בסדר כתיבתם הכרונולוגי: רעד קל בכנף – וריאציות על סירוב, המבקשים לצאת, טריאז' ואיך להישאר הומניסטית אחרי טבח ב-17 צעדים.
ההצגה רעד קל בכנף – וריאציות על סירוב בבימוי ספיר הלר הייתה מועמדת להיידלברג שטוקמרקט. איך להישאר הומניסטית אחרי טבח ב-17 צעדים היה מועמד לפרס קיפוד הזהב אבל המחזאית הסירה את מועמדותה כנקיטת עמדה אל מול הפקרת החטופים והקטל בעזה.
על רעד קל בכנף:
מהו דמיון? מהי אמת? מהי עובדה? מהי בדיה? דו-משמעות זו מרתקת להפליא" (Deutschlandfunk)
על המבקשים לצאת:
"משחק מסעיר, קצבי, דחוס ונהדר של קומבינציות" Memminger Zeitung) )
על טריאז':
"אכזרי להפליא, מפתיע ובלתי צפוי לחלוטין" (Nachtkritik)
על איך להישאר הומניסטית אחרי טבח ב-17 צעדים:
"כשיצירה מצליחה להתייצב מולנו בזמן אמת בעוד שהנפש עדיין חבולה והעצבים חשופים ורוטטים האפקט הוא רב עוצמה" (נירית אנדרמן)
הכרך הראשון "מחזות I" (הזמין לרכישה בנפרד) מציג גם הוא ארבעה מחזות בסדר כתיבתם הכרונולוגי: תלויים, אלוהים מחכה בתחנה, עשר דקות מהבית ואמסטרדם.